Koperty z okienkiem w korespondencji biznesowej
Choć żyjemy w świecie zdominowanym przez cyfrowe formy komunikacji, tak korespondencja biznesowa nadal pozostaje niezastąpiona. W tym artykule skupiamy się na najważniejszych aspektach związanych z kopertami z okienkiem wykorzystywanymi przez przedsiębiorstwa, którym zależy na szczególnie profesjonalnym efekcie i usprawnieniu procesu adresowania.
Znaczenie kopert z okienkiem w komunikacji biznesowej
W świecie biznesu każdy detal ma znaczenie. Subtelnym elementem, który pozwala na wypracowanie profesjonalnego wizerunku w oczach kontrahentów i klientów są koperty firmowe z nadrukiem. Mimo że niektórzy nie przywiązują zbyt dużej wagi do ich wyglądu, zgodnie ze zdaniem ekspertów ds. komunikacji także i ten “detal' odgrywa istotną rolę.
Do najczęściej stosowanych rozwiązań przez duże firmy zaliczymy tytułowe koperty z okienkiem ukazującym dane adresata. Dzięki nim nie tylko możemy zrezygnować z bezpośredniego umieszczania danych na kopercie, zyskując bardziej estetyczny wygląd, ale także oszczędzamy czas potrzebny na prawidłowe zaadresowanie. Ma to istotne znaczenie zwłaszcza w przypadku, gdy nasze przedsiębiorstwo wysyła bardzo duże ilości korespondencji.
Jakie są największe zalety i wady kopert z okienkiem?
Koperty z okienkiem na dane adresata potrafią znacznie usprawnić proces przygotowywania korespondencji. Do ich największych zalet zaliczymy:
- wygodę - czyli wspomniany już brak konieczności ręcznego wpisywania adresu, co przekłada się na przyspieszenie procesu przygotowania przesyłki,
- zmniejszenie ryzyka pomyłek - przygotowywanie danych adresata w formie drukowanej pozwala ograniczyć szanse na popełnienie błędu. Jest to istotne, zwłaszcza gdy przygotowujemy pisma dla wielu różnych osób lub instytucji,
- profesjonalizm - stosowanie estetycznych kopert firmowych z okienkiem buduje pozytywny, fachowy wizerunek w oczach odbiorcy,
- możliwość promocji - na kopercie z okienkiem może być wydrukowane logo lub inny element identyfikacji wizualnej Twojej marki.
Co z wadami takiego rozwiązania? Przede wszystkim odrobinę wyższy koszt niż w przypadku standardowych kopert. Będą one wymagały również większej ostrożności podczas pakowania, by uniknąć przypadkowego uszkodzenia okienka. Ostatecznie jednak te niedogodności są zdecydowanie niewielkie w porównaniu do korzyści, które może odnieść nasza firma poprzez ich stosowanie.
Koperty z okienkiem - najpopularniejsze formaty
Różne rodzaje wysyłanych pism wymagają odpowiednich rozwiązań. Dlatego koperty z okienkiem dostępne są w wielu formatach, które możemy dostosować do konkretnych potrzeb. Do najczęściej stosowanych przez firmy należą w szczególności koperty DL z okienkiem posiadające wymiary 110 x 220 mm. Będą one doskonałym wyborem zwłaszcza do wysyłania standardowej korespondencji biznesowej, np. faktur i umów.
Nie mniej popularne są koperty firmowe z okienkiem C6 lub C5, czyli o wymiarach odpowiednio 114 x 162 mm lub 162 x 229 mm. To tzw. małe tradycyjne koperty wykorzystywane głównie do dokumentów w formacie A6 lub A4 złożonych na cztery części (pierwszy rodzaj), czy A5 (koperta C5). Ciekawe rozwiązanie stanowią również koperty z okienkiem C6/5 o wymiarach 114 x 229 mm, będące większą alternatywą dla klasycznego C6, które wykorzystuje się w kopertownicach automatycznych do arkuszy A4 składanych na trzy części.
Co z większymi dokumentami? W ich przypadku odpowiednie będą koperty C4 o wymiarach 229 x 324 mm. Stosuje się je m.in. do wysyłania materiałów A4, które nie powinny być zginane (dyplomy, certyfikaty) lub A3 złożonych na pół.
Przeczytaj więcej, jak dobrać rozmiar i typ koperty do jej zawartości.
Nadruk na kopertach z okienkiem - o tym musisz pamiętać
Chcąc uzyskać estetyczny wizerunek korespondencji, możemy sięgnąć po koperty z okienkiem z nadrukiem. Przy odpowiednio zaprojektowanym i umieszczonym logotypie będą przykuwały uwagę odbiorcy jeszcze zanim otworzy przesyłkę, budując dobre pierwsze wrażenie.
Stosowanie kopert z nadrukiem stanowi jedną z najbardziej efektywnych form promocji w kwestii komunikacji biznesowej. Poza samym logiem możemy zdecydować się również na umieszczenie na nich innych elementów związanych z identyfikacją wizualną naszej marki, np. sloganu. Co ważne, skorzystanie z usług profesjonalnej firmy pozwala nam na spersonalizowanie korespondencji: unikalne projekty i informacje umieszczone na kopercie, jeszcze mocniej przyciągną uwagę odbiorcy i podkreślą nasze indywidualne podejście do klienta. W skrócie: marketing i profesjonalny wizerunek w jednym!
Przeczytaj, jak zaprojektować profesjonalną kopertę firmową.
Koperty z okienkiem w naszej ofercie
Wszystkich zainteresowanych opisywanymi rozwiązaniami zachęcamy do skorzystania z naszej oferty. Jako drukarnia kopert kopertafirmowa.pl od lat dostarczamy naszym klientom fachowe, dostosowane do ich potrzeb rozwiązania. Dzięki zaawansowanemu parkowi maszynowemu realizujemy nawet najbardziej złożone projekty. Skontaktuj się z naszymi ekspertami, by otrzymać spersonalizowaną ofertę!
Kontakt
Kopertafirmowa.pl
biuro
FHU Bonitas
ul. Polna 18B, 44-293 Szczerbice
NIP: 642 298 68 02