Jak zaprojektować profesjonalną kopertę firmową?

Projekt wyglądu koperty to punkt wyjścia do stworzenia atrakcyjnej korespondencji firmowej. Jakich zasad się trzymać? Jakich błędów unikać? I jakie są aktualne trendy w projektowaniu korespondencji firmowej? Na te pytania znajdziesz odpowiedzi w naszym najnowszym artykule.

 

Projektowanie koperty firmowej - na co powinieneś zwrócić uwagę?

Jak wiadomo, dobre pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz - to powiedzenie możemy odnieść także do korespondencji firmowej. Schludny, elegancki wygląd kopert biznesowych to nie tylko oznaka profesjonalnego podejścia do klienta, to także szansa na wyróżnienie się na tle konkurencji oraz zbudowanie rozpoznawalności marki. W naszym najnowszym artykule skupimy się na tym, jak dobrze zaprojektować kopertę. Co to oznacza?

 

Odpowiednio zaprojektowany wygląd koperty sprawi, że korespondencja będzie estetyczna i spójna z identyfikacją wizualną marki. Na dodatek ryzyko, że czas dostarczenia ofert handlowych, zaproszeń czy dokumentów wysyłanych klientom się wydłuży (wskutek np. mało czytelnego adresowania korespondencji), będzie znacznie mniejsze. Sprawdź, jakie kwestie powinieneś uwzględnić przy projektowaniu kopert firmowych i jakich błędów należy unikać.

 

 

Jakich zasad należy trzymać się przy projektowaniu kopert dla firmy?

Warto wiedzieć, że zgodnie z wytycznymi Poczty Polskiej każda informacja ma na kopercie swoje ściśle określone miejsce. Przed przystąpieniem do planowania projektu koperty dla swojej firmy, należy koniecznie się z nimi zapoznać, aby uniknąć niepotrzebnych (a czasem i kosztownych) błędów.

 

Projekt koperty firmowej z podziałem na pola
Prawidłowe rozmieszczenie informacji na kopercie

 

Przy projekcie koperty firmowej, należy uwzględnić następujące wytyczne:

  • Dane nadawcy powinny się znaleźć w polu nadawcy - jest to także doskonałe miejsce do umieszczenia swojego logo oraz informacji adresowych swojej firmy.
  • Pole znaku opłaty pocztowej to miejsce, w którym przykleja się znaczek bądź nadrukowuje informacje o zawartej umowie z Pocztą Polską. Podpisanie takiej umowy jest dobrym pomysłem w przypadku firm, które często wysyłają korespondencje. Co mogą dzięki temu zyskać? Szybszą wysyłkę oraz niższą cenę. Warto także zaznaczyć, że jeśli zdecydujesz się na taką formą opłacania listów, na kopercie umieszcza się własny stempel pocztowy - widnieje na nim napis: 'Opłata pobrana Taxe perçue - Pologne Umowa z Pocztą Polską S.A.' Oczywiście należy przeznaczyć na niego odpowiednią ilość miejsca, minimum 300 mm2. Co ważne, jeśli korzystamy z datownika, trzeba pamiętać, aby nie umieszczać stempla w tym samym miejscu.
  • Pole informacyjne to miejsce, gdzie nakleja się naklejkę priorytet bądź R-kę, drukowanie w tym miejscu mija się z celem, ponieważ przy listach poleconych ta część będzie zasłonięta naklejką.
  • Strefa kodowa to miejsce na kod kreskowy nanoszony przez Pocztę Polską i nie powinno się tutaj nic znajdować.

 

Jakie są najczęściej popełniane błędy przy projektowaniu kopert firmowych?

Najczęstszym błędem przy projektowaniu kopert jest umieszczanie ciemnego zadruku w miejscu strefy kodowej. Może to spowodować trudności z prawidłowym odczytaniem kodu przez maszyny sortujące i co za tym idzie - wydłużyć czas dostarczenia listu.

 

 

Jak można ciekawie wyróżnić swoją kopertę firmową na tle konkurencji?

Ostatnimi czasy coraz więcej firm stawia na rozwiązania ekologiczne także w zakresie korespondencji biznesowej - świetnym pomysłem jest stosowanie kopert z papieru ekologicznego. W tym przypadku mamy do wyboru np. tanie koperty z papieru z recyklingu. Są one wykonane z ekologicznych materiałów, jednak warto podkreślić, że ich wygląd nie jest zbyt atrakcyjny. Jeśli zależy nam na bardziej estetycznym rozwiązaniu, możemy wybrać koperty z papieru EKO KRAFT, które doskonale wpisują się w proekologiczny trend, jednocześnie przykuwając wzrok bardzo estetycznym wyglądem.

 

Koperta EKO KRAFT z papieru ekologicznego
Koperta EKO KRAFT

 

Jeśli zastanawiasz się, jak dobrać rodzaj koperty w zależności od jej zawartości, zachęcamy do przeczytania naszego artykułu - Koperta firmowa a jej zawartość - jak dobrać odpowiedni rozmiar i typ koperty?

 

Jakie są aktualne trendy w projektowaniu kopert firmowych?

Obecnie najbardziej popularne wśród Klientów naszej drukarni są koperty z klapką trapezową i odrywanym paskiem (HK). Większość zamawianych kopert jest ze standardowego papieru offsetowego 80/90 g. Często wybierane są także rozwiązania typu premium - koperty De Lux z papieru offset 120 g. Aktualnie coraz popularniejsze stają się koperty z papieru EKO KRAFT ze względu na świetny wygląd oraz rosnącą świadomość ekologiczną naszych Klientów.

 

Chcesz zamówić koperty firmowe dla swojego biznesu i szukasz firmy, której zlecisz ich projekt? Zapraszamy do współpracy! Nasi specjaliści stworzą dla ciebie unikalny projekt graficzny - spójny z identyfikacją wizualną marki i twoimi wytycznymi.

 

Masz już gotowy projekt i chcesz, żebyśmy przygotowali koperty zgodnie z nim? To żaden problem! W takim przypadku poprosimy cię o przygotowanie projektu do druku zgodnie z wytycznymi, które znajdziesz tutaj - Jak przygotować projekt do druku?

 

  • Oferta kopert firmowych

Kontakt

Kopertafirmowa.pl

509 347 441

FHU Bonitas
ul. Polna 18B, 44-293 Szczerbice
NIP: 642 298 68 02